Flames of War - Kutak za pocetnike ...

Tabletop wargame baziran na tematici WW2

Moderator: deka

Mikaan

Re: Flames of War - Kutak za pocetnike ...

Post by Mikaan »

FYI - u Lessons from the front sekciji FoW foruma u vezi combat attachments kaze:

Q: Are attachments from WP and Company HQ on team-by-team or squad basis?
A: Both are on team-by-team basis

Ja sam do sada prema nekim tumacenjima ziveo u ubedjenju da je na bazi squad-a (tj. sectiona) - ovo znaci da npr. od HMG platoon-a sa jednim section-om (2 HMG-a) moze po jedan HMG tim da ide u 2 combat platoona ... :mrgreen:

Jedna od stvari koja je u ovom PDF malo nejasna je oko Mounted Assault-a i pinovanja open-top armoured vozila.

Npr. jedan odgovor kaze: Only platooons of Fully Armoured Tank teams (fa,sa i ta 1) can continue the assault if pinned down by Defensive fire
dok drugi kaze: An open-topped tank is still ablet to assault if pinned down as once they get close enough to the defenders, the enemy fire that was pinning them down tends to slacken. Unless the defenders can keep them inside their vehicles and unable to fight with their own fire, the open-topped tank will be able to charge home and fight

WTF? :mrgreen:

Jel ovo znaci da sva armoured vozila mogu da zapocnu assault, s tim sto ona sa TA0 ako popiju vise od 5 hitova moraju da begaju, a fully armoured ignore pucnjavu i nastavlja? Mislim da mi ovako nismo bas igrali - pogotovo vazno za Gepanzerte Panzergrenadier-e :?:
žubor

Post by žubor »

Mikaan wrote: An open-topped tank is still ablet to assault if pinned down as once they get close enough to the defenders, the enemy fire that was pinning them down tends to slacken. Unless the defenders can keep them inside their vehicles and unable to fight with their own fire, the open-topped tank will be able to charge home and fight
Half Truck nije tank team ... tako da se to ne odnosi na njega ...
Duc d' Elchingen

Post by Duc d' Elchingen »

pitanje za one koji više prate Battlefront FoW forum.

Da li se Flak Nests računaju kao vod ili ne?
Duc d' Elchingen

zahvaljujući državnim službenicima nađoh i odgovor:

1. How do they work in deployment?

They deploy as any other bunker, i.e. they deploy before the opponent places their first o b j e c tive.

2. Do they give up a victory point?

They are Independent teams like all bunkers.

3. How do they work for company morale?

They are Independent teams like all bunkers.

4. Are they AA guns? RAW says no.

That was a typo. They are Anti-aircraft weapons.

Cheers
Mikaan

Post by Mikaan »

Da - ova pravila za postavljanje pomalo menjaju pricu za FlakNests mada su sigurno veoma korisni u defensive bitkama - jel si ti bese dobio pack FlakNEstova i kada cemo to da vidimo na tabli :?: :D
Duc d' Elchingen

gledajući nešro melekitova a bogami i svoja razmišljenja bojim se da je BF malo usrao sa ovim strafnicima...
za 120 poena dobiješ vod koji nit smrdi nit miriše a uvek si napadač
e sad protiv pešadije manje više
protiv gepanzerte mislim da su im male šanse zbog prevelikog broje defensive fire kockica koji ovi mogu da izvuku
ali zato protiv tenkova...
teško da Švaba može da uglavi više od 6 vodova i još ako je def battle samo 3 na tablu i ne daj bože neće ga kocka za rezerve...
mislim da su malo usrali sa tim, mogli su da stave da napadaju protiv druge inf četa a ne uvek...
meloras

Post by meloras »

Jos ako svabu usere da ima one mobilne rezerve pa moze samo jedan vod vozila na tablu eto sale na racun svabe :P
Po meni su ih usrali sto kostaju puno a neracunaju se u vodove (doduse ni u gubitke).Kao ajde imaju 2+ moral al sta im to vredi kad ce morati jedno 3 poteza da se primicu.Da kostaju manje bilo bi bolje ali ok,makar rus sa njima uvek biva napadac.Previse poena odlazi ovako na neke obavezne stvari.
Duc d' Elchingen

120 poena ti je previše?
za nešto što nit smrdi nit miriše a daje ti da si uvek napadač?
meloras

Post by meloras »

Kao sto si sam rekao,nit smrdi nit mirise.120 poena za nesto sto ce ionako riknuti je pomalo previse kad uzmes u obzir da ti vecina drugih ceta u listi kosta oko 300 poena.Ima drugih stvari koje bi se lako uklopile u tih 120 poena.Plus strafnici nemogu imati komesara niti atachmente pa kao jedino da se sunjaju okolo i odvracaju paznju.
Ali ako cemo iskreno meni oni ni nesmetraju,stavljam ih u liste samo jer sam uvek napadac.Ono sto mene kolje je consript artiljerija/mortari.
Duc d' Elchingen

već dolaze sa komesarom a čini mi se da mogu da imaju CA
nije mi knjiga tu pa nisam siguran
pri tom upravo to da ti daju da si automatski napadač je i glavni razlgo njihovog korišćenja

pod nit smrdi nit miriše mislio sam da nit daje vod više niti se računa u gubitke
meloras

Post by meloras »

Gle stvarno imaju komesara.Dobro jos jedan model za sklapanje..
Znam,jedini razlog sto ih uzimam jeste sto daju da budem napadac.Nista vise od toga.
Ja sam pod nit smrdi nit mirise mislio da nemogu bas nesto korisno da izvedu,ali nemari,isprobavacu razne kombinacije dok nenaletim na onu pravu.
Mikaan

Post by Mikaan »

Duc d' Elchingen wrote:120 poena ti je previše?
za nešto što nit smrdi nit miriše a daje ti da si uvek napadač?
Melekite, definitivno imas cudnu percepicju sta je previse poena :mrgreen:

Jos da mi kazes da je ovo puno, a pri tom i tacno (ne znam iz koje je ovo knjige ali je dzabana) - "mortari 9 cevi + obzerver = 115 pts" :lol:
meloras

Post by meloras »

De je to puno,si lud?To kupujem u sledecoj porudzbini cisto radi fensizma O:)
Duc d' Elchingen

samo jedan kratak osvrt na gospodina Uphama
njegov 2+ moral radi samo i jedino na Rifle Platoon
valjalo bi zapamtiti za ubuduće...
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Nemam knjigu da proverim, ali me mnogo rastuzuje ta vest, ukoliko je verodostojno preneta :cry: :cry: :cry:
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
Duc d' Elchingen

jeste, proverio sam pravila
lepo piše Rifle Platoon
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

C’mon, into ’em: Upham is a truly inspirational soldier. He and any platoon he has joined always pass Motivation tests on a roll of 2+.
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=523

edit: istina, za ward save od 5+ pise infantry team.

edit2:
Keep Your Bloody Head Down: Although Upham took many risks himself, he hated putting his men at risk.
Each turn one Infantry team within 6”/15cm of Upham may roll a die if Destroyed. On a roll of 5+, Upham alerts them to the danger and they duck out of the way and survive unharmed.
edit3: nemam novu knjigu, tako da i dalje stoji da cu morati da proverim... ali sam prilicno siguran da je u staroj stajalo isto ovo.
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
Duc d' Elchingen

po novoj knjizi Rifle Platoon
proverio sam 3 puta
ako imaš AB novu verziju (Flames of War V3) možeš i tamo da proveriš
opsidiannight
Чика Дринки

Post by opsidiannight »

Okrutan ovaj Peđa, upravo je Ubici Indijanaca napuklo crce. Nc, nc. :D
"This time, next year, we'll be millionaires!"
žubor

Post by žubor »

Dzon Vejn wrote: edit3: nemam novu knjigu, tako da i dalje stoji da cu morati da proverim... ali sam prilicno siguran da je u staroj stajalo isto ovo.
evo ti ... proveri :-)
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Pa dobro, nije to toliko strasno... to je i dalje 2+ sa RR za 3 bitna tima, a za ostale 3+ sa RR. U kombinaciji sa GMT gde ne umire do kraja, nije lose za 80 poena :D :P .

Ono sto sam ja uocio u prosloj partiji je da kada moras da imas 3. infantry platoon, onda mora da se menja nesto u listi. Jer velika artiljerija plus 3 tima plus Carli znaci da ti za sve ostalo ostane premalo poena. U kombinaciji sa cinjenicom da ta artiljerija ima samo 5+ FP kada puca bombardment (a da se ne lazemo, niko nije lud da ostane ispod markera za all guns repeat), pocecu da razmisljam o uvodjenju alternativnih (jeftinijih) metoda bombardovanja. Sto ce mi otvoriti i dodatne poene za neke jaci AT gunove, jer su oni 6pdr topovi veliko sranje.

edit: kad smo vec kod sklapanja listi, voleo bih da cujem sta ljudi misle (i zasto tako misle) o sledece 2 stvari:

1) da li je bolje imati 6 mortara ili 4 heavy mortara (heavy imaju AT3, FP4, ali light imaju veci template ako se ne varam, i svakako imaju vise smoke-a)?
2) da li je bolje uzeti heavy AA gunove bez gun shield-a ili AT gunove koji ne mogu da pucaju po avionima (imam i light AA u listi)?

Takodje, kad smo vec kod prelistavanja pravila, nije lose primetiti da ti za dupli template u artiljeriji ne treba 6 cevi (stonk pravilo). Takodje i teranje protivnika na re-roll sa stonkom ne trazi 6 cevi. 6 cevi se zahteva samo za murder pravilo.

edit: ipak nisam u pravu za stonk, sad sam jos jednom prelistao.
Last edited by Dzon Vejn on Sun Mar 07, 2010 9:42 pm, edited 2 times in total.

Glory to Arstotzka!
žubor

Post by žubor »

Dzon Vejn wrote: U kombinaciji sa GMT gde ne umire do kraja, nije lose za 80 poena :D :P .
Ajd konacno da stavimo tacku i na ovo ... bunarenje (bar kako ga ja vidim :D)
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Trenutno im je forum down. Ali to sam ja vec postavljao i nije nicemu doprinelo. Kada bi odgovorio neki game developer ili tako neko, onda bi to bila druga prica...

Glory to Arstotzka!
Skobra

Post by Skobra »

1) da li je bolje imati 6 mortara ili 4 heavy mortara (heavy imaju AT3, FP4, ali light imaju veci template ako se ne varam, i svakako imaju vise smoke-a)?
2) da li je bolje uzeti heavy AA gunove bez gun shield-a ili AT gunove koji ne mogu da pucaju po avionima (imam i light AA u listi)?
1. Ukoliko ikako moze najbolje je imati 2x3 mortara... e sad ako to ne moze onda zavisi za sta ces ih koristiti. Ako ih uzimas uz artiljeriju onda bi uzeo 6 malih mortara. Ako ce ti biti glavno template oruzje onda teske mada ne vidim razlog da se lisis UK artiljerije...
2. Tvoji su veterani jel? Ako su u pitanju AT do medium velicine uvek bih uzeo pre njih nego AA a pogotovo jer vec imas te light AA...
opsidiannight wrote:Nema svrhe da ga osudujemo sto prodaje figure jebo je u stisci.

Skobra

Post by Skobra »

Pa odgovorice neko iz BF (Phil) ako ljudi ne mogu da se sloze... Po meni je to nekako jednostavno GMT je army ability a ne ability individualnog tima... to sto prenosi panzerknackere jeste malo odstupa od price ali onda bi se otvorilo pitanje "zasto ja (kao sto moze englez) ne mogu svim FJ timovima da dam panzeknackere?" sto bi opet iskljucilo pionire iz igre... i tako dalje. Heroji i CiC imaju Warrior save koji jeste ability individualnog tima...

Ono sto takodje mislim je da Dzon uziva da cacka sa ovim pitanjem cisto onako iz zabave jerbo se ne secam da je ikad pokusao da upotrebi ovo pravilo :D
opsidiannight wrote:Nema svrhe da ga osudujemo sto prodaje figure jebo je u stisci.

Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Skobra, nemoj da mi kvaris zabavu :D.

Mortari mogu ili 4 ili 6, a heavy ili 2 ili 4. Ne bih uzimao artiljeriju u toj kombinaciji (jer kosta 400+ poena, a radi isti posao koji rade i mortari od 190 (dupli template ako se ne varam imaju svi sa 6+ cevi? i veliki smoke template)).

Teski imaju prednost sto mogu da povrede i tenka, ali imaju samo mali template, i dupli smoke. Laki imaju prednost sto ih je vise, i imaju veci smoke (i valjda i dupli template?).

I jedni i drugi pinuju, sto je ujedno i najbitnije.

Heavy AT bih i ja radije pre uzeo nego heavy AA (jer vec imam light AA), ali bih voleo da vidim ako neko ima drugacije misljenje... mozda nesto propustam ;).

Glory to Arstotzka!
žubor

Post by žubor »

Ok ... bunarenju je dosao kraj :D
GMT se NE odnosi na CiC, HCT i ostale ...

FoW Topic - MALFTF

PDF File

Strana 71/72 :D

Yeah Baby :D
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

To i dalje radi na 4+ (warrior save) :P.

Glory to Arstotzka!
žubor

Post by žubor »

Dzon Vejn wrote:To i dalje radi na 4+ (warrior save) :P.
4+ radi za svakog wariora imao on GMT ili ne ... tj. Charli kada padne save ... svaki drugi put umre ... umesto da zivi zauvek :D kao sto su neki hteli :twisted:
Duc d' Elchingen

6 minobacača (i bilo kog drugog artiljerijskog oruđa osim rocket launchera ili onih koji imaju specifična pravila) ima re-roll na promašaje
što se tiče dima to ovako izgleda
2 cevke = 1 templejt
3-5 cevki = 2 templejta
6+ cevki = 3 templejta
Duc d' Elchingen

žubor wrote:Ok ... bunarenju je dosao kraj :D
GMT se NE odnosi na CiC, HCT i ostale ...

FoW Topic - MALFTF

PDF File

Strana 71/72 :D

Yeah Baby :D
odnosno ono što ja tvrdim već mesecima...
Skobra

Post by Skobra »

Ne bih uzimao artiljeriju u toj kombinaciji (jer kosta 400+ poena, a radi isti posao koji rade i mortari od 190
Pa mozes da probas ali generalno mortare zeza to sto nemaju direktnu vatru a pride jako mali broj mortara ima stuff team koji je majka mara. Pritom da sam ja englez ne bi ni na pisanje isao bez royal artiljerije... mislim da bolje artiljerije nema u MW... cak i sa FP 5+...

Duc d' Elchingen

Skobra wrote:
Ne bih uzimao artiljeriju u toj kombinaciji (jer kosta 400+ poena, a radi isti posao koji rade i mortari od 190
Pa mozes da probas ali generalno mortare zeza to sto nemaju direktnu vatru a pride jako mali broj mortara ima stuff team koji je majka mara. Pritom da sam ja englez ne bi ni na pisanje isao bez royal artiljerije... mislim da bolje artiljerije nema u MW... cak i sa FP 5+...
misliš Staff :D
lično ni ja ne bih išao u boj bez 8 25pdr cevki
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Ja bih recimo radije uzeo obicne mortare plus heavy mortare za te poene.

I to nakon podosta testiranja ;).

Osnovna prednost artiljerije (a to je kada koristis all guns repeat sa murder / stonk pravilom) ne radi protiv bilo cega sto nije ukopana pesadija. A i tada ima FP 5+. Dakle i tada nije da bas ubija. Da bi koristio ta pravila, protivnik mora da stoji u mestu. Sto se, realno, nikada nece dogiti. Druga upotreba je da se prepucavas sa protivnickom artiljerijom, sto nekako nije dobar izbor, jer protivnicka artiljerija na mene ne radi (2+ moral sa RR za pesadiju).

Dalje, kada potrosis 400+ poena na artiljeriju, ne ostaje ti dovoljno poena da uzmes ljudski AT gun. Jer AT10 uz FP 4+ je presmesan. Sa druge strane, AT 13 (sto automatski probija sve "normalne tenkove), uz FP3+, radi mnogo bolji posao kada naletim na tenka.

Evo u poslednjoj partiji, Pedja je imao 4 tenka, i to sa armor 5 (doduse i protected ammo), i ta artiljerija ih je intenzivno mrzela celu partiju. Jer sa FP5, ja uspem da uradim bail, i onda se on vrati sledeci krug. A 24" direktnog pucanja je premalo, jer on dodje tako da se napucava samnom (sto on radi bolje), upuca mi tim, tako da nema ko da mu vrati, i onda jos ima i 66% sansu da pobegne (4" - taman dovoljno), za slucaj da neki moj artillery tim ipak ima 24" do njega. E zato lepo uzmes heavy AT, koji ima domet 32", pa to prepucavanje ide mnogo teze (da ne pricamo tek heavy AA, koji ima domet 40"). Cak sam i sa Zuborovim malim tenkicima imao problema, kada ih je bilo 5 komada.

Dakle ono sto meni fali jeste nesto sto moze da ukloni tenkove / oklopna vozila. AT13 je tu bolji od bilo cega. Takodje, ako uzmes mortar + heavy mortar, onda mozes mortarima da mu blokiras neko pucanje, a heavy mortarima i dalje mozes da gadjas po nekim vozilima, i to jednako dobro kao ta cuvena artiljerija (cak ja vise volim bolji FP, nego bolji AT (mada je matematicki isto, za top armor 1).

I nemoj zaboraviti da 3 pesadije + upham + artiljerija = oko 1100 poena. Ako uzmem bilo koji AT13, to je kraj sa poenima. A sa AT 10 je dokazano da mogu intenzivno da mrzim tigrove i slicnu gamad ;). Takodje, 2 jedinice mortara mi omogucavaju da dobijem 8. unit koji sa artiljerijom nije moguce dobiti (jeste da kada se artiljerija postavi da se racuna kao zaseban vod, ali ovde imam bolji izbor - jer tamo MORAM da imam 2 artiljerije, pesadiju i jos nesto, a ovde mogu da imam pesadiju, mortare (koji pinuju) i jos 2 necega (dakle moze komotno da se stavi jos jedna pesadija, i da 4. unit ostane po potrebi)).

Itd., itd. - nije ta artiljerija BAS TOLIKO predobra koliko se cini.

Glory to Arstotzka!
Skobra

Post by Skobra »

Pa moguce mada verovatno imamo drugaciji pristup... Ja to nekako drugacije vidim. Ta artiljerije moze da radi kao 2 odvojene baterije sto znaci da u svakom potezu mozes da gadjas odvojene ciljeve i da na svaki stavis ranged in (ako ne gresim). E sad protiv tenkova nije nesto specijalno ali generalno i mislim da joj i nije osnovna namena da se bori protiv tenkova... za tigrove i ostale momke imas lepo veteransku pesadiju (bese moze i gamon bombe da se stave) koja ce da zadavi svakog tigra pogotovo ako jurisa kroz dim (a ti realno mozes 2 puta da bacas dim i na 6 bacanja izvesno je da dobijes jednu 4). Ako znaci okrenes pesadiju prema tigru ostaje ti da se ili "loptas" sa protivnikovom artiljerijom gde ceg gotovo uvek dobiti ako nista onda na brojnost ili da juris pesadiju. A ako poklapas pesadiju ona ce morati dobro da se zamisli sta dalje... ako ostane dobice one tvoje gadne UK rerolove a ako proba da otrci verovatno ce biti iskasapljena na poljani... Ako pogledas minobacace oni su jos meksi buduci da nemaju ni gun shield niti direktnu vatru. I mislim da bi tek njih tenkovi pregazili i to ne na pucanje nego na sirov juris... opet naravno ako im dozvolis kao u prethodnom slucaju da pridju tako blizu. A prici ce cak i ako imas taj veliki AT. Jerbo ce AT da bude primarna meta svapske paljbe a kad on izgune (a hoce) nema nicega da spreci tenkove da jednostavno pregaze te minobacace... Pri tome ta UK artiljerije nije ni toliko skupa ako pogledas da svapska atriljerija + nebeli kosta oko 365 poena a imas cevku manje i nemas sva ta stonk/murder ludila...

Sto se poena tice lepo izbacis Uphama i imas 5 vodova (2 artiljerije i 3 pesadije) i jos 400+ poena za potrosnju sto bre nije ni malo... Meni se licno svidjala kompozicija Cempresove UK infantry mada mislim da ni on sad nece moci da je izvede u istom sastavu zbog pravila za minimum 3 infantry platuna...

Duc d' Elchingen

objektivno zbog Uphama i NZ vodova gubi se minimum 80 poena u odnosu na klasičnu UK pešadiju
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Nekim ljudima izgleda nije jasno da ja liste hocu da vodim iskljucivo sa karakterima... da vodim tenkove, uzeo bih Pip-a, da vodim nesto trece, nekog treceg ;).

To nije pitanje efikasnosti, vec fore - hocu da mi armiju predvodi neki named baja, a ne neki tamo anonimus ;).

Da se razumemo - gun shield je nesto na sta se ne oslanjas. Lep je bonus ako moze, ako ne moze, ne moze. Probacemo, pa cemo videti ;). Jos jedna varijanta o kojoj sam mislio je da uzmem samo 1 mortare (umesto oba), ali da onda imam 2 AT voda (srednji 10 i veliki 13).

Glory to Arstotzka!
Skobra

Post by Skobra »

Da se razumemo - gun shield je nesto na sta se ne oslanjas. Lep je bonus ako moze, ako ne moze, ne moze.
pa ali kako? Da nemas taj gun shield tenkovi ne bu skakutali na 24" vec bi jurnuli u 16" i iskasapili te mitraljezima

Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

A kada imas gun shield, onda pridju na 24", opale jednom, i onda nastave pravo ;). Da vecina tenkova ima 5+ FP, a ne 3+, onda bi jos i imalo smisla... ovako, samo si ga zadrzao krug duze ;).

U svakom slucaju, hocu da probam i bez artiljerije, a hocu i da probam neke nove ideje sa artiljerijom.

Ima li neko novi Ostfront u... odgovarajucem... formatu :D.

Glory to Arstotzka!

Return to “Flames of War”