Kako da krenem sa istorijskim wargamingom ?

Moderators: Dzon Vejn, joggy, Bata Bole

uros03

Kako da krenem sa istorijskim wargamingom ?

Post by uros03 »

Cao svima!
Jako sam nov u svetu board gamesa i jako me zanima istorijski wargaming.
Da li mozete malo da mi pojasnite ovo i da mi preporucite neku igru gde ne treba da se ulaze mnogo para?
Dzon Vejn

Re: Kako da krenem sa istorijskim wargamingom ?

Post by Dzon Vejn »

Koji period? Antika / medieval / ww2 /....?
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
uros03

Post by uros03 »

Sve mi je jedno ...
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Sistemi sa antikom su obicno malo kompleksniji od ostalih. Imas nekoliko njih u svetu, kod nas mislim da se aktivno igra jedino warhammer ancients (WHA). Kada kazem aktivno igra - mislim na to da mozes da odes u neki klub i vidis neki sistem, ne i na zatvorene grupe. WHA koristi uglavnom metalne figure za pocetak.

Pored WHA imamo zelju da pocnemo da igramo i Fields of Glory (FoG), ali to je na nivou zelje vec duze vremena. On je jos kompleksniji od WHA, ali mozes sa znatno manje para da pocnes jer ima plasticnih figura.

Od relativno skoro imas i ADG sistem preveden na engleski. On je verovatno najjeftiniji za pocetak (mislim da bi neke armije mogao da pocnes sa 30-50 evra ulaganja). Medjutim njega igra jako malo ljudi kod nas (2-3).

Medieval sisteme imas verovatno najsarenolikije. Kod nas se malo vise igra SAGA, koja je prilicno jednostavna za igranje i ucenje, a opet ima sasvim dovoljno taktickih izbora. Tu ti za armiju treba oko 100 EUR (Vizantija je verovatno najskuplja i mislim da ti tu treba oko 150 EUR za armiju). Figure su takve da ih obicno mozes koristiti kao vise razlicitih vojski, tako da prakticno za 100-ak EUR dobijas nekoliko armija.

Za WW2 imas Flames of War (FoW) i Bolt Action koji se igraju kod nas. Ne znam kolika su ulaganja za koji od njih, ali mislim da bi za Bolt Action trebao da mozes da prodjes sa nekih 100-150 EUR za pocetnu armiju. FoW bi trebao da bude znatno skuplji, ali npr. znam da ruse mozes da nabavis celu armiju od proizvodjaca Zvezda, u kom slucaju bi prosao znatno jeftinije (imaju npr plasticne T34 tenkove, kacuse i sta li vec jos).

Pored ovoga imas i vise fantasy sistema koji se igraju kod nas, ali koliko sam razumeo tebe interesuju bas istorijski sistemi.

Istorijski sistemi se igraju uglavnom u klubu Grenadier, pa mozes da svratis do njih da se raspitas malo detaljnije. Fantasy sistemi se igraju uglavnom u klubu Zmaj, pa opet mozes tamo da svratis da vidis i da se raspitas.
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
uros03

Post by uros03 »

Hvala!
Zanimljivo mi deluje FoW i ADG .

Return to “Kako je Velington pobedio Džingis Kana: Istorijski wargaming”