Cena igranja nove igre?

Moderator: Moderators

arborsomniorum

Cena igranja nove igre?

Post by arborsomniorum »

Drugari, pozdrav.

Moram da Vas pitam da li je i Vama kao i meni veoma zvucna rec "pricy" koja se pojavljuje na PP forumu sve vise i cesce. Odredjene su cene novih plasticnih jackova, 35 dolara, novi rulic je 26 dolara, a sve vise naginju na cene knjiga koje su po 35 dolara softcover.

Mnogo mi je poskupelo igranje PP igara. Imam dosta figura, mada mi svuda fale po dve, tri stvari kako bih izvukao najbolje iz frakcije. Kupovina tih stvari mi je problem za novcanik, a kamoli kupovina novih stvari, poput rulic jacka, koji su neophodni za neku armiju, a kostaju svetog Petra kajgana. Ne govorim ovde o 26 dolara, vec govorim o 26 dolara/figuri, koja ce se dok stigne u Evropu pretvoriti u evre. Rik je stvarno uvek bio fer, pa drzi cene izmedju dolara i evra, ali ni to nije malo. Govorimo o 2000-2500 din po figuri Rulica, ili o 3000-3500 din za jednog plasticnog jacka.

Sa druge strane, PP nam je obezbedio raw pravila za MK2, pa ko nece, ne mora da kupi nove knjige i army bookove. Ali i dalje moramo da imamo figure, i to odgovarajuce. A ja polazim da jeste stvar da cemo obicno imati jedan ili dva jacka po armiji, ali i dalje volim da probam razne figure i njihovu mehaniku, volim da se igram sa raznim stvarima. Ne govorim sada o plasticnim kitovima, jer te figure pretezno imam, vec o buducnosti, i onih figura koje nam ona nosi?

Sta Vi mislie, sta Vi kazete? Da li je igra toliko dobra, da svaka figura toliko vredi? Koliko nove cene uticu na Vase igranje? Ima li koga ko ce prestati igrati, a ima li onih kojima to ne smeta? Mozete li obrazloziti?
Unapred hvala na odgovorima...
Resurrection

Re: Cena igranja nove igre?

Post by Resurrection »

Aaaaa... zar ti plastichni kitovi nisu za 2 dzeka?
arborsomniorum

Post by arborsomniorum »

Koliko sam ja razumeo Ress, ti dobijes jedan chassis i noge, a dobijes ruku i glava, da mozes da napravis tri jacka. Ali to je i dalje samo jedan model, moj prijatelju.
http://www.tabletopgamingnews.com/2009/ ... 9#comments
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Meni ni stara politika nije odgovarala, jer je to (po mom misljenju) bila igra koja predstavlja magic: the gathering, samo sa figurama (sto je istina bolje, ali ne dovoljno za mene).

Svako dalje poskupljenje (da nisam vec prodao figure) bi me samo dodatno ubedilo da se "ratosiljam bede".
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
FGSerbia

Post by FGSerbia »

The pricing policy of PP is something that I have had to 'analyse' several times since I began importing their goods. The move to MK2 is more than just a change in the game rules it is also a change in the way the company operates and most of this is to expand the game to their existing base and improve their profitability. As a retailer and as a player there are some good points and bad points. The good points revolve around the fact that there is someone with common sense at PP and that they have a sound financial plan. The bad points are that this 'new approach' has a cynical side to it and is not aimed at the customer base but the company's bottom line.

I've always been happy to discuss my pricing policy so the salient points are this.

- about a year ago PP did a price increase. A lot of their models jumped up in price, though to be fair, just about every games company in the world used rising oil prices to up their goods price by about 25%. However justified this was, it happened across the board and I'm embarassed sometimes when I think how mush things used to be and are now. LUCKILY my Miniatures distributor did not raise his prices on existing stock but as new stuff arrived it was in line with the new prices and much more expensive in comparison. So for example Calandra is £12 while Grissel is and stayed £6.50. The newer model is thicker but not by very much.

- The prices are high compared to the dollar price on the internet - but they are in fact in line with UK prices (the Leisure Games site is always a good measure). The fact that the European distributor for PP actually manufactures the products in Liverpool(Cerberus Entertainment) suggests that there is no customs or VAT on the goods coming into the UK and that it is simply a rubbish exchange rate or that Cerberus needs to pay a license fee to PP as to why the price is higher. I have seen that WM/H prices in stores in Austria are higher than they are in the UK as they are charged the UK price multiplied by another rubbish exchange rate but as they are eurozone they don't pay any other taxes.

- Due to the size of the game in Serbia I would never carry a stock of more than 2 of each model and this means that it is not cost effective to order the game from the US. This may change given the way that PP seem to be going (see below) but it is just not realistic to expect US prices as the European prices are set by Cerberus and they are exclusive for Europe.

- The move to kits maybe the saving grace to pricing. Instead of carrying a stock of 2 defenders, 2 Iron Clads and 2 Cyclones, I can carry a stock of 6 Heavy Warjack kits for each faction. This is important as PP only sell to distributors in quantities of 6. It would also be a great thing if they released similar kits for troops so that in buying a box of 10 troops kit you could make up Bile Thralls or Mechanithralls or something else just by changing weapons or something. PP may go this way as it means they have to do much less changing in there plastic molds and whilst Serbia is still "outside" of Europe I can buy 6 of each kit and thus have something comparable to the dollar price. With WM /H more than other other game I am trying to promote the game not the sale of it. I want new players because I enjoy playing and enjoy big successful events. You can either believe me or not when I say that as soon as there is a better option I will go for it. If anyone finds it and takes over the supply of WM/H then I will be their first customer.

- The last point is that hobby games aren't cheap. If I told my wife that I'd paid 3300 dinars for a box of broken metal figures that I have to glue together and then paint and then drag round all over the place to play she would (AND REALLY REALLY DOES)
think I was an idiot. The nice thing about WM/H is that it is still one of the few miniature games that you can get a competitive list bought for less than 100 Euros.
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

Izasla je nova edicija, vreme je da igra ponovo malo zivne, da se pojave neki novi igraci!
Da je igra preskupa - pa sta. To nije sprecilo sve regularne igrace da imaju po par armija... Da ne pominjemo sve one koji su dali mnogo para na figure, a ne igraju se sa njima.

Mnogi su do sada prodali svoje armije. Uvek postoji kupovanje figura preko neta ili odlivaka. Uvek se nadje nacina da se ustedi!

Sve u svemu igrace se onaj koji ima volje i zelje, a za novce ce se vec snaci nekako.
Dawngreeter wrote:ima i toga
rekurzivno glupilo
90% svega je sranje, a to ukljucuje i preostalih 10%
arborsomniorum

Post by arborsomniorum »

Hvala Riku na odgovoru, jer sam totalno zaboravio da se figure za Eu proizvode u Engleskoj.
Nisam sve ovo pisao da bih demoralisao igrace,vec to je ono sto ce svaki novi, a i mi stari igraci sa rupicastim dzepovima, prvo da primete.
Mislim da je Rikova cena ok, ali nije Rik ovde u pitanju. u pitanju je sta mi mozemo da ucinimo, kako bismo privukli nove igrace? Ja ovde radim na projektu da zainteresujem nove klince, poslao sam cak nekoliko da odu na Sajam, pa da mozda od Rika dobiju i neki sajamski popust.
Ali realno, recite mi, sta da uradimo, a da novim igracima objasnimo da to sto on da 3000-3500 za jednu masinu vredi? Da li da ofarbam figure sjajno, pa da onda drzim prezentaciju, da li da pisemo na Forumu neke nove clanke o tome sta valja a sta ne valja u Mk2, kako ljudi ne bi trosili pare na stvari kojima nece igrati, ili da zapocnemo kampanju za nize cene na PP forumu...

Nesto se mora ciniti, jer ako ovako nastave, sumnjam da ce se Warmachine mnogo igrati u buducnosti. Postojace uvek fanovi, ali novo meso ce biti odbijeno od igre zbog cene.
mladjano bugarce

Post by mladjano bugarce »

Wargaming je, na zalost, skup hobi TACKA. Da li vredi te pare - ko zna? Sve se svodi na kolicinu resursa(novca) kojom neko raspolaze i samim zadovoljstvom koje mu igra pruza. Da li je 3000 dinara za kutiju figura mnogo - da, naravno. Da li je 3000 dinara mnogo za 1 rucak za dve osobe u restoranu - ?

Mali problem gaming zajednice u srbiji je profil ljudi koji hobi privlaci( npr. u Engleskoj na WH40K sam bio medju mladjima). Zasto to naglasavam? Pa ako ste student ili srednjoskolac koji od svojih zavisi za dzeparac u potpuno ste razlicitoj situaciji nego ako imate svoj stabilan, mesecni izvor prihoda.
Ako pogledate i WM/H najvece armije ima starija, zaposlena ekipa.
ImageImage
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

Naravno da nisu problem Rickove cene nego Priveteer Press-ove.
A da bi se ljudi navukli na igru...
Ne znam...
Ja uvek pokusavam ljudima da drzim demo partije, obzirom da imam dovoljno sopstvenih figura za tako nesto...
Ali licno meni nikada nije poslo za rukom da navucem nekoga. Ljudi ili imaju interesovanje ili nemaju.

Ja otkad sam prvi put saznao za wargaming davne '98 ili '99 godine shvatio sam da je to nesto cime zelim da se zanimam. A od kada sam poceo da dolazim u Zmaj 2004. trazio sam nacina da tu zelju i ostvarim. A poceo sam tako sto sam sam pravio svoje figure za Confrontation.

Tako da je verujem kljucna stvar pokazati ljudima kako da najlaske sebi obezbede figure da pocnu da se igraju.

E sad, kako nagovarati ljude da se igraju WM-a a ne 40k? Tesko... WM je takticki ozbiljnija igra, ali to ne mora nuzno privuci igrace.
Za WMFB je bar lako, obzirom da fantasy Warhammer pati od brojnih problema kao sistem, a i zahteva previse figura za igru.
A ostale igre su jednostavno slabo zastupljene.
rekurzivno glupilo
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Shunka wrote: E sad, kako nagovarati ljude da se igraju WM-a a ne 40k? Tesko... WM je takticki ozbiljnija igra, ali to ne mora nuzno privuci igrace.
Pa ne bih se bas slozio sa ovime...
That was a hazardous consultation of the Libre Mortis my Lord. An ordeal of high and low doom. The moment I approached the book, it bit me most ferociously.
I must appologize for the explosion that blew off the door of The Chamber Unbreachable, but the simultaneous emergence of seventeen demons from the book spine, caused the spiritual detonation in the soul stoned air of the room.
The whole enterprise was an experience most horrendeous. None but I could have endured it. I was almost damned twice. Even now my soul is twisted to a cork screw.
I suggest you keep the state of your soul to yourself, and inform us, instead, what you have gleamed from the Grimoire.

Hatred and prejudice will never be eradicated. And witch hunts will never be about witches. To have a scapegoat - that's the key. Humans always fear the alien, the odd. Once the mages had left Novigrad, folk turned their anger against the other races... and, as they have for ages, branded their neighbors their greatest foes.

And 'cause I was gazillionaire and I liked doing it so much, I cut that grass for free.

Glory to Arstotzka!
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

Dobro, nemoj se sloziti.
Ti ionako imas tu cudnu ideju da je WM nalik Magicu...

A i da pokusam da preformulisem - WM je takticki slozenija igra.
rekurzivno glupilo
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Shunka wrote:Dobro, nemoj se sloziti.
Ti ionako imas tu cudnu ideju da je WM nalik Magicu...

A i da pokusam da preformulisem - WM je takticki slozenija igra.
Pa WM to nikada ne moze biti, iz prostog razloga sto ima manje specijalnih pravila, svaki model ima manje karakteristika, bitka je jednostrana a ne dvostrana (mislim na close combat), imas manji broj modela (20ak naspram mnogo vise u 40K (u zavisnosti od armije moze ici verovatno i na 200 kod orkova)), cela igra se svodi na caster kill, dok u 40k ubijanje HQ slota nema toliko veliki znacaj, itd., itd.

A to za magic kazem zato sto igra izbacuje precesto nove modele, koji su po pravilu jaci od starih (magic sindrom sa svakom novom edicijom), i na sve to onda jos ima i sindrom: sad menjamo pravila totalno (to imaju sve igre). Ja recimo nisam igrao jedno vreme sa svojim menoth figurama i kada sam hteo da nastavim, morao bih da dam jos toliko para da bih mogao da imam kompetativnu listu. Naravno, nije stvar u parama, jer onaj koji hoce da se igra, on ce odvojiti te odvojiti pare, vec je (kod mene licno) stvar u tome u sta cu da ulozim pare - WM, koji cu za 6 meseca morati da dokupim jos toliko figura ili WH / 40K gde cu kupiti armiju (koja je u startu recimo 2 puta skuplja), i onda biti miran narednih 6-7 godina, koliko traje edicija.

Inace za 100 evra nema teoretske sanse da se kupi kompetativna lista. Samo menoth konjica kosta 60 dolara (dok dodje kod nas to je jos vise - nije bas 60 evra, ali nije ni daleko). To su svega 3 figurice, koje po staroj ediciji (novu nisam citao) cine okvirno 1/5 liste (po poenima). Naravno nije ni svaka 1/5 = ~50 evra, ali 5/5 tesko da ce stati u 100 evra, a da je lista dobra. Moja stara lista (severius ili kreos + hor + ziloti sa papom + vilimon + guardian jack + devout jack + konjica) je kostala oko 220 dolara. To je da imas 500 poena bez mogucnosti da ista promenis. WH / 40k je i dalje skuplji, to ne sporim, ali kazem: kada tu dam 200 funti, ja imam listu koju ne diram ~6 godina.

Nije mi cilj da kazem da je WM kao sistem los ili bilo sta tog tipa, vec samo da iznesem misljenje koje se, ocito, razlikuje od vasih (mislim na igrace koji igraju WM).

edit: zaboravih da sam imao i pipera u listi, ali to je to okvirno.

Glory to Arstotzka!
mladjano bugarce

Post by mladjano bugarce »

WM je znatno slozenija igra od 40K - vise statova, posebnih pravila, kompleksija osnovna mehanika(Sto ne znaci da je i bolja - to su mi dve omiljene igre).
Moram priznati da WM ima nesto sto je nalik Collectible - svakoga meseca izlazi par novih figura i DA, realno one menjaju igru i da bi bio kompetetivan zelis da ih imas(Pogledajte kao primer Skornu pre i posle najnovije Hordes knjige). S druge strane na svakih par godina se menjaju knjige armija za 40K i to drasticno - sve sto je bilo dobro pocinje da sakuje i obrnuto, pri tome deo figura jednostavno vise NE moze da se koristi ni po tim ubogim pravilima sto je, priznacete vise nego iritirajuce. Mislim da je na kraju dana cena 40K i WM armije tu negde.

Mislim da je cela rasprava besmislena. U pitanju je stvar licnog izbora - kome sta vise prija! Sto se mene tice mislim da su u pitanju dve dobre igre i obe ih svima preporucujem.
ImageImage
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

Kao sto rekoh u startu, jako je tesko ubedjivati nekoga da je WM bolji od 40k.

Probao sam letos igrati 40k i prvi utisak je da igra ima tu neku jednostavnost i opustenost koja mi prija. Ozbiljna oruzja imaju domet preko table, modeli nisu zgurani i ne smetaju jedni drugima, oruzja su standardizovana, razlike u statovima su minimalne, sve u igri se krece 6 inca (ili dvaput toliko, ili d6 inca)... A opet postoji mnogo opcija za sve i svasta, varijacija na temu, stilova igre i tako dalje...
rekurzivno glupilo
FGSerbia

Post by FGSerbia »

mladjano bugarce wrote:Mislim da je cela rasprava besmislena. U pitanju je stvar licnog izbora - kome sta vise prija! Sto se mene tice mislim da su u pitanju dve dobre igre i obe ih svima preporucujem.
You think debates regarding subjectivity and opinions are meaningless in a forum?!? 8O
Surely not!

Unfortunately I think we lost Dzon as a player when my TB champs survived everything his Menites through at them and still kept coming. I think I remember you saying at that point how PP have simply brought in new overpowered things to force sales. The reason why I remember it so well as it was the first and last time Trolls were ever called overpowered. :D
Happy days.....

Right up and past Legends all competitve lists for Menoth contained Zealots as the key threat unit (admittingly with the monolith bearer but this came out in the next book). Bile Thralls were always in the meanest Cryx lists and no self respecting Khador player would leave home without his widowmakers. Every Cygnar player would regularly field either long gunners or trenchers. It wasn't all about the new stuff. Khador and Cryx do better out of the Battle boxes in creating tournament level armies as they keep more stuff. Cryx is perhaps the best value battle box, all you do is lose the slayer add 2 units of biles and a unit of mechs, season with 2 or 3 solos and you have an army that Dule would beat 90% of his opponents with.

Army Points: 500/500
Victory Points: 18
Warwitch Deneghra}
Deathripper} 3300 din
Deathripper}
Defiler}
Skarlock } 600 din
Bloat Thrall } 1000 din
Pistol Wraith } 600 din
Pistol Wraith } 700 din (if you splash out on the alt version)
Bile Thralls (10) } 2350
Bile Thralls (10) } 2350
Mechanithralls (10) } 2350

Total RRP 13250 dinars (but 38 models - so 350 dinars a model on average). It is also worth noting that all these models are from the first 2 books and have been around for a couple of years.
mladjano bugarce wrote:(Pogledajte kao primer Skornu pre i posle najnovije Hordes knjige)
Agreed but PP were kind about it. Our uber beast was 2000 din - half the price of Mulg and twice as good. And the new stuff just allowed Skorne to change it's play style and become much more aggressive. In my last few battles using Makeda the only thing that is really an auto-include was the extoller soulward. Everything else I used was pre-meta. My Xersis list only includes the Tyrant Standard bearer. Mind you it frequently gets spanked.
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Ne, nakon tog gubitka od trolova, ja nisam odustao od igre, vec sam kupio nove figure (zealot papu, konjicu, itd.) - sto je upravo poenta onoga sto pricam: igra je bukvalno collectible, jer na svakih 30-60 dana izadje jos nesto sto zaista trebas da uzmes ako zelis i dalje da budes kompetativan. Plus na sve to moras da kupis nove figure kada se promene pravila (koliko sam pricao sa Momom, objasnio mi je da sam svoju staru menoth armiju mogao da bacim u kantu nakon promene pravila) - sto je situacija i u 40k, ali u 40k nemam taj momenat da kupujem nesto non-stop, plus edicije za WH/40K traju 6-7 godina.

Takodje, u 40k, kada jednom kupis sve modele za neku armiju (kao sto sam ja kupio sve modele za CSM), ti si ZAVRSIO sa kupovinom - dakle samo ces rotirati koje unite koristis pri promeni osnovnih pravila. Za razliku od toga, u WM / H cu i dalje morati da kupujem to sto izlazi na 30-60 dana. Dakle na duge staze, 40K ce mi uvek biti "monetarno isplatljiviji", mada je na kratke staze WM / H zaista daleko isplatljiviji (ja gledam na duge staze, jer se igram vec 15 godina, i mislim da se to nece promeniti jos dugi niz godina).

Takodje, izgleda da ja propustam da uvidim tu takticku dubinu, kao i broj opcija u WM / H... za mene je WM / H u stvari kombinatoricka igra, a ne takticka. Takodje, samo 1 ultra los (tri keca) ili 1 ultra dobar (tri sestice) roll moze da odluci partiju. Sto je nesto sto u 40K nije slucaj. I meni licno se cini da ja sa svojim CSM imam daleko veci izbor nego sto sam imao sa menoth-om (jer se sve svodi na 2-3 castera po armiji, a svaki caster ima par unita koje "mora" da ima, i neke soloe koje "mora" da ima; i to sto moras da imas, je vrlo cesto identicno kod svih kastera, sa nekim manjim izmenama - npr. svi zele zilote, hor i devout warjack).

Naravno, kao sto rekoh, to je samo moje vidjenje stvari, i to i dalje ne znaci da je WM / H los sistem (cak bih rekao da je najbolji skirmish sistem koji sam igrao), vec je to samo nesto sto meni ne prija da igram, i da se meni i dalje cini da je 40k igra koja je vise svetlosnih godina ispred bilo kog skirmish sistema, pa i WM / H.

Glory to Arstotzka!
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

Pa sad, ja ne bih rekao da je WM/H skirmish... Iako jeste manji od skoro svih ne-skirmish igara, i moguce je voditi ekipu sacinjenu iskljucivo od pojedinacnih modela. Ali rekao bih da je veca razlika u skali izmedju WM-a i jednoznacno skirmish igara kao sto su Confr, Helldorado, Mordheim, Necromunda, Infinity, Malifaux itd. nego izmedju WM-a i 40k. Uzmi u obzir da se mi uglavnom igramo 500 poena, a igra je zamisljena da najbolje radi na 750. Plus modeli su globalno pojeftinili u Marku II tako da ce ih sada biti jos vise.

Cinjenica jeste da cesto izlaze novi modeli koje zelis da posedujes, ali ne stoji da moras to da uradis da bi bio kompetitivan (kao sto je Rick pokazao postoje kompetitivne liste sastavljene iskljucivo od modela iz prve dve knjige), i to se definitvno ne desava na svaka dva meseca. U predvidivoj buducnosti od novih modela ocekuje se iskljucivo jedan novi warcaster i warjack za svaku fakciju i to je to. Kako ce se igra razvijati dalje zasad je tesko predvideti.

A i uzmi u obzir da svaka igra da bi zivela kako valja zahteva od igraca da konstantno kupuju nove figure. Ja sam na nasoj sceni jedino za Livadu cuo da je on kupio svoje figure pre 10+ godina i da se jos uvek igra sa njima.
rekurzivno glupilo
Dzon Vejn

Post by Dzon Vejn »

Nisi dobro cuo onda :D... dokupljivao mu je brat patrljke u USA ;). Mada, istina, i 20 puskasa mu je bilo dosta, nije mu bilo potrebno 100; 60 warriora je dosta, ne treba ti 200; sve preko 20 slayera je visak, a 50-60 je preterivanje, itd. :D.

Naravno, apsolutno razumem da svaka igra mora "da se prodaje" da bi opstala, a to posebno vazi za nove firme, jer GW recimo boli uvo za svakog pojedinacnog igraca, jer imaju dovoljno veliku bazu igraca. Neke druge firme to ne mogu sebi da priuste.

I u tome i jeste car - svako ce izabrati ono sto njemu vise prija. Ja sam gore vec naveo zasto se meni nije svideo WM / H, i zasto preferiram WH / 40K. Naravno, drugi ljudi ce videti u WM / H ono sto ja ne vidim (npr. Bojan vidi veci broj opcija (u poredjenju sa 40K), nego sto sam ja video; ti vidis vecu takticnost, sto ja ne vidim; ja priznajem da imaju bolji support preko foruma, koji GW nema, ali zato GW ima neke druge stvari koje meni to kompenzuju, itd., itd.).

Obe igre su odlicne, za onoga koji voli taj i taj tip igara. Ja sam samo iznosio drugacije misljenje od vas ;).

Glory to Arstotzka!
FGSerbia

Post by FGSerbia »

Ah the great "agree to disagree" conclusion.

If Moma is going to throw away his models can he tell me when garbage collection day is? His lists are all still very good - and many models from his 'fun list' are even better (cleansers for example). There is nothing that has been utterly nerfed from excellent to rubbish just stuff that was too good has been toned down. The outcry was for the loss of easy buttons and the field test proved to be an excellent move - look at pirates for example. From good they went to poor and back to good but different good. Look at the Ogrun Bokur - everyone bought it because of the client bonus and it cheap cost for the amount of damage output. Now with shieldguard it is still excellent for all factions but not a model that can kill a warcaster with ease. Still good but different and not overpowered.

As for the collectibility - I also have to disagree. Until WM MK2 PP brought out a book every two years and it took a year to bring out all the models from that book. For a single faction this meant 1 heavy jack, 1 light jack and a warcaster or two. Added to this was a unit and some solos. In Legends the only thing that came out for Cygnar that was a 'must have' was a squire. 600 dinars. The Black 13th were pretty good and that was another 1000 dinars. Hardly a heroine addiction.
This is staggered with Hordes which had the same release schedule but a year out of sink and this gives the impression that there is always something coming out and for the few players that collect everything and collect both gmes this can seem excessive. I haven't bought anything for Cygnar since Legends and the only thing I am expecting to buy with the new book is the Cyclone (looks cool) and the new Warcaster if he is interesting. Hardly collectible. Added to that with number of points worth of cygnar i have I can enter any number tournaments and never field the same list twice and thus never get bored.

One of the best things that PP did was create two games that could be compatible. I think tournaments would be very dry if they were WM only or Hordes only. Coming into a tournament of 20 people and seeing 20 different lists is excellent. The scenerios often mean that tactics are important and the fact that the best tactical players win the tournaments has to say something.

Anyway Dzon, I've said my piece - not for your benefit, as I don't think I can change your mind but for others who may read this thread and are undecided and maybe swayed.
Shunka
Jožin z bažin

Post by Shunka »

@Dzon Vejn
Naravno jasno ti je da moje izlaganje kontraargumenata nije da bih ja tebe ubedio - ti si probao, igrao se i odustao. Nego ako naidje potencijalni novi igrac na ovu temu, pa da moze videti razlicita misljenja.
rekurzivno glupilo
Mladizmaj

Post by Mladizmaj »

Ja se igram uglavnom na vassalu za sada, imao sam samo par partija uzivo ali mislim da je Jon upravu donekle. Za neke jackove u arsenalu menota jednostavno nema mesta na tabli (sem revengera iz battleboxa nista drugo realno nije kompetitivno) slicno je i za neke jedinice, slicno vazi i za kastere. Posle izlaska novih mk2 pravila ljudi na PP forumima se zale da postoje samo dva ozbiljna turnirska kastera, ostali su dobri ali...

Za Legiju ( drugu frakciju u kojoj imam oko 500p ali jos nisam stigao da dodjem da se igram ) vazi suprotno modele koje jednom kupis ti sluze u svakoj listi ali opet ima jaz izmedju kompetitivnih kastera i onih koji to ocigledno nisu. (lylyth je stvarno kaster za fun igranje samo recimo)
"You'll bend to my will - with or without your precious sanity."
Album sa mojim hordes figurama
Pendargon
Moderator bez portfelja
Location: Between Heaven and Hell... In Heaven they don't want me, but the Devil doesn't want a competition

Post by Pendargon »

Jeli, ovaj, a ti volis da beres pecurke na slepo po ovim jesenjim kisama, jel? :wink:
ImageImageImageImageImage
Mladizmaj

Post by Mladizmaj »

Pendargon wrote:Jeli, ovaj, a ti volis da beres pecurke na slepo po ovim jesenjim kisama, jel? :wink:
Ako ti tako kazes verovatno je tacno, kao i ono za 3 stanice od sigila do fontane.
"You'll bend to my will - with or without your precious sanity."
Album sa mojim hordes figurama
BoltaFodda

Post by BoltaFodda »

Mislim da je Rik dao pogresan primer.

pKrueger + 4 woldwardena - 500 pt lista za ispod 100e, kompetitivna, cak stavise, cheesy.

I to sve iz primal edicije!

za oko 130 e - trollblood warpack i sva 4 lesser warlocka, 750 poena, vrlo zabavna za igru i hobi deo. Svaki element se farba drugacije!

WM/H! je vrlo obimno hobi iskustvo, itekako vredno izdataka.
I myself am a self-proclaimed expert, if I do say so myself.
Resurrection

Post by Resurrection »

Mladizmaj wrote:
Pendargon wrote:Jeli, ovaj, a ti volis da beres pecurke na slepo po ovim jesenjim kisama, jel? :wink:
Ako ti tako kazes verovatno je tacno, kao i ono za 3 stanice od sigila do fontane.
Tacno je. ;)
Tema je cena igre, a ne to da li su neki modeli bolji ili losji, a toga ima u svim igrama, tako da su ti argumenti potpuno nebitni za citavu raspravu.

Elem, ja sam dobar deo armije kupio od Steve za male pare i posle sam ulagao samo u ono sto mi je neophodno.
Apsolutno me ne interesuje farbacki/konverterski/gotta-get-them-all aspekt hobija tako da nabavljam samo ono sto zaista radi i po mogucstvu da radi sa onim sto vec imam kupljeno (odnosi se i na kastere)- npr. nemam nameru da kupim eDeny i Cepalynx overlords da bi' imao tu jednu CChax listu ili da nabavljam Seethera koji radi samo sa Terminusom itd.

U principu se ne zalim na cenu trenutno.
Sa Mk2 samo imam vise razloga da kupim neke koje nisam imao ali nije da moram da imam sve to odma, lako je odrediti prioritete i nemam problem da poroksiram modele ako zelim da ih igram.
Knight

Post by Knight »

WM je jedna od igara za koju je sam startup tj pocetna cena prakticno zanemarljiva u poredjenju sa drugim sistemima (i kolicinom zabave koju dobijes za to ulaganje :) )

Za 100-nak EUR moze se kupiti sasvim kompetitivna armija, ako kao igrac nemam nekih odredjenih zahteva - npr Khador all cavlary armija ili Cygnar Jack force/w Darius su znatno skuplje, ali ne nuzno i bolje za igru - meni npr Dule cesto preslisa Dariusa sa Denegrom koja je prakticno cryx battlebox+par soloa ^_^

Naravno, kako se igras sve duze i duse dosadi ti ista kombinacija modela, pa onda kupis jednog - dva soloa, pa onda jedinicu..i posle par godina imas brdo stvari poput trencher chainguna/hammersmitha/drudge mindslejvova/assault komandosa (gde su komandosi licni favorit, lepi bre modeli)

A kada imas takvu kolekciju modela uopste ti nisu problem promene sistema - jednostavno, kad zelis da se igras kompetitivno, napravis listu u kojoj je sav 'hot stuff' i to je to.

Return to “Warmachine i Hordes”